30 Απριλίου 2015

7 τρόποι να καταλαγιάσετε το στρες


άρθρο της Yelena Shuster στο http://www.health.com/

ελεύθερη μετάφραση: μαμά Σοφία

Έχετε αισθανθεί ποτέ πως δεν μπορείτε να χαλαρώσετε μετά από μια απαιτητική μέρα μέρα ή και εβδομάδα; Αυτό συμβαίνει γιατί το στρες αποδυναμώνει την αυτοάμυνα του οργανισμού σας να αντισταθεί στο στρες. "Η αδρεναλίνη αρχίσει να ρέει άφθονη, η καρδιά σας χτυπάει γρήγορα και η αρτηριακή σας πίεση αυξάνεται" μας εξηγεί ο Ash Nadkarmi MD, αναπληρωτής ψυχίατρος στο Brigham & Women's hospital. "Μακροχρόνια έκθεση στις ορμόνες τους στρες μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα υγείας όπως : άγχος, κατάθλιψη, καρδιακές παθήσεις, αύξηση βάρους, προβλήματα μνήμης και συγκέντρωσης" συμπληρώνει ο Dr Nadkarmi.
Και εννοείται πως τα παραπάνω δεν είναι καθόλου χαλαρωτικά.
Τι κάνουμε λοιπόν όταν λύσεις όπως το να βγάλετε μια βόλτα τον σκύλο σας ή να πιείτε ένα χαλαρωτικό ρόφημα δεν βοηθούν;
Δείτε τους παρακάτω εναλλακτικούς τρόπους ξε-στρεσαρίσματος οι οποίοι προτείνονται από ειδικούς και πρόσφατες μελέτες.
1. Ξυπνήστε νωρίς
Μπορεί να φαίνεται αντιφατικό πως το να στερείστε ύπνο θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε αλλά με το δώσετε στον εαυτό σας 15-20 λεπτά επιπλέον πριν βγείτε από την πόρτα και ξεκινήσει η μέρα σας, θα εισπράξετε ένα συναίσθημα ανανέωσης και μικρότερης πίεσης στο πρόγραμμα την ημέρας που ακολουθεί. "Πάρτε χρόνο το πρωί για να επικεντρωθείτε στον εαυτό σας" λέει η ψυχολόγος Leslie Carr (PsyD) από το San Francisco. "Πολλοί άνθρωποι ξεκινούν την μέρα τους σαν εκτοξευόμενοι πύραυλοι και αυτό ποτέ δεν βοηθάει στο να παραμείνετε ήρεμοι".
Σκεφτείτε πως η καφεΐνη χρειάζεται 20 λεπτά για να την μεταβολίσει ο οργανισμός μας και να αισθανθούμε το αποτέλεσμά της. Σ'αυτά τα 15-20 λεπτά σκεφτείτε τι έχετε να φέρετε εις πέρας μέσα στην μέρα ή διαβάστε κάτι αισιόδοξο. Που ξέρετε; Μπορεί να ανακαλύψετε πως η συνηθισμένη "τρελή" σας μέρα κυλάει λίγο πιο ομαλά.
2. Δημιουργήστε έναν χαλαρωτικό χώρο
"Οι έρευνες λένε πως τα θερμά χρώματα (όπως το κόκκινο) ενθουσιάζουν, ενώ το ψυχρά χρώματα όπως το μπλε, το πράσινο ή το γκρί χαλαρώνουν." λέει η Molly Roberts MD, πρόεδρος της Αμερικανικής Ολιστικής Ιατρικής Ένωσης. Το να περιβάλλεστε από ένα χρώμα που σας χαλαρώνει μπορεί να σας βοηθήσει να ηρεμήσετε. "Η θεωρία πίσω από την χρήση θεραπείας με χρώματα λέει πως τα χρώματα "εισέρχονται" από τα μάτια τα οποία στέλνουν μηνύματα κατά μήκος των νευρικών οδών προς την περιοχή του εγκεφάλου που ρυθμίζει τα συναισθήματα" λέει η Roberts. "Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να περιβάλλετε τον εαυτό σας με χρώματα που μπορούν να σας ελαττώσουν το στρες κατά την διάρκεια της ημέρας. Στο σπίτι βάψτε έναν ιδιαίτερο τοίχο( αν μπορείτε και στο γραφείο), δέστε στην καρέκλα της δουλειάς σας ένα φουλάρι με χρώμα που σας χαλαρώνει και αλλάξτε το screensaver του υπολογιστή σας."
3. Τραγουδήστε με την καρδιά σας
Την επόμενη φορά που θα νιώσετε ευάλωτοι και εξουθενωμένοι ψυχικά βγάλτε το προς τα έξω. Καθώς ο ήχος βγαίνει από το σώμα μας, το μυαλό μας χαλαρώνει. Αυτό συμβαίνει είτε τραγουδάτε μόνοι σας, είτε με παρέα, ακόμη και αν λέτε "ΩΜΜΜΜΜΜΜ" λέει η Rita Eichenstein (PhD) νευροψυχολόγος στο Cedars-Sinai Medical Towers στο Los Angeles. Έχει παρατηρηθεί πως το τραγούδι μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης (η ορμόνη του στρες) στο σώμα. Επίσης κάποια έρευνα έδειξε πως το τραγούδι πριν από κάποιο χειρουργείο μειώνει την αρτηριακή πίεση (κάτι βέβαια για το οποίο χρειάζεται περαιτέρω έρευνα). Κι αν ακόμη δεν είστε έτοιμοι να απελευθερώσετε την εσωτερική σας Rihanna - ξεκινήστε με το τραγούδι στο μπάνιο. "Τραγουδώντας τραγούδια που αγαπάτε φέρνετε στο μυαλό σας θετικές αναμνήσεις και απομακρύνετε τις σκέψεις σας από στρεσογόνους παράγοντες" λέει η Eichenstein.
4. Οπτικοποιήστε τις στρεσογόνες σκέψεις σας
Ο συνάδελφός σας, σας πέταξε κάτω από ένα λεωφορείο! Ο άντρας σας ξέχασε το θερμοσίφωνα ανοιχτό!
Όταν πρόκειται για μια τέτοια μέρα προσπαθήστε να διαχύσετε τις σκέψεις σας. "Ένα είδος δηλαδή οπτικού διαλογισμού, γνώσης και συναίσθησης. Ένας τρόπος να σαρώσετε ότι βουίζει αλυσιτελώς στο κεφάλι σας. " λέει ο Erin Olivo (PhD) Επίκουρος καθηγητής της Ιατρικής, Ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο στης Κολούμπια και συγγραφέας του βιβλίου "Wise Man Living". Κυριαρχήστε στα συναισθήματά σας. Μεταμορφώστε την ζωή σας. Δείτε πως δουλεύει : Φανταστείτε τις σκέψεις σας σαν σύννεφα στον ουρανό και αφήστε τα να περάσουν από πάνω σας. Όταν ξεκινάμε να παρατηρούμε τις σκέψεις μας σαν ψυχικά αντικείμενα τα οποία απλώς έρχονται και φεύγουν , τότε γίνονται λιγότερο δυσάρεστα, λιγότερο απειλητικά και αποδυναμώνονται έτσι ώστε να επηρεάζουν ψυχικά όλο και λιγότερο λέει ο Olivo.
5. Ξεσκαρτάρετε τα συρτάρια σας (ή μικρούς αποθηκευτικούς σας χώρους)
Όταν αισθάνεστε συναισθηματικά άδειοι είναι γεγονός πως το ξεσκόνισμα είναι το τελευταίο πράγμα που θέλετε να κάνετε. Η αλήθεια είναι όμως πως το καθάρισμα του σπιτιού μπορεί να φέρει σε ισορροπία κι εσάς. "Κάτι εύκολο που μπορείτε να κάνετε είναι να ξεσκαρτάρετε χώρους (συρτάρια-κουτιά-αποθήκες) από ότι σας είναι άχρηστο. Αυτό θα σας βοηθήσει να διαχειριστείτε το στρες" μας λέει η Lauren Napolitano (PsyD) ψυχολόγος στο Bryn Mawr Hospital της Πενσυλβάνια. "Μια εκκαθάριση σε αχρησιμοποίητα αντικείμενα σας δίνει μια αίσθηση της τάξης στο φυσικό σας περιβάλλον η οποία σας βοηθάει να νιώθετε πιο ήρεμοι και να διώχνετε την αίσθηση του στρες" προτείνει η Lauren. "Ξεκινήστε με κάτι μικρό όπως εκείνο το συρτάρι ρης κουζίνας (που όλοι έχουμε) όπου  μαζεύουμε μικρά πράγματα που δεν χρειαζόμαστε καθημερινά. Η πρακτική ορατή οργάνωση οδηγεί σε συναισθηματική οργάνωση" λέει η Napolitano.
6. Πάρτε βαθιές αναπνοές
"Είτε βρίσκεστε στην ουρά του σούπερ μάρκετ είτε περιμένετε να πάρετε τα παιδιά σας απ'το σχολείο διαθέστε ένα λεπτό για να αναπνέετε βαθιά από την μύτη μέσα στην κοιλιά σας" λέει ο Roswelt Ga. - φυσιοθεραπευτής στο ιατρείο του Samuel A. Mielcarski. Προτείνει επίσης να ξεκουράζετε ταυτόχρονα τα χέρια σας στο χαμηλότερο σημείο του θώρακά σας ή στην κοιλιά σας για να βοηθήσετε στην βαθύτερη αναπνοή. "Αναπνέοντας πλήρως και βαθιά μέσα στην κοιλιά μας επιφέρουμε μια αίσθηση ηρεμίας, γιατί περισσότερο οξυγόνο διαχέεται στα κύτταρα του σώματός μας και αυτό βοηθάει στην χαλάρωση" εξηγεί ο Roswell. "Αυτός ο τύπος αναπνοής βοηθάει επίσης να αυξήσετε αυτό που είναι γνωστό ως "απάντηση χαλάρωσης" (relaxation responce) το οποίο είναι συνδεδεμένο με το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα όπου εμπλέκεται στην χαλάρωση του σώματος.
7. Δείτε αστεία βίντεο
Πρέπει να παραδεχτείτε πως το να παρακολουθείτε μια γάτα να λικνίζεται αριστοτεχνικά στους ρυθμούς της Beyonce σας παίρνει κάπως την ένταση. "Μετά από μια κουραστική ημέρα κοιτάζοντας αυτά τα αστεία στιγμιότυπα θα χαλαρώσετε λιγάκι. Αυτό συμβαίνει γιατί ενεργοποιείται το τμήμα του εγκεφάλου που προσφέρει ηρεμία και μια φυσιολογική χαλάρωση" λέει η Rose Hanna σύμβουλος σχέσεων και καθηγήτρια ψυχολογίας στο Κρατικό Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Long Beach.

2015 - Τριήμερο της Πρωτομαγιάς στο Αττικό Ζωολογικό πάρκο


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το τριήμερο της Πρωτομαγιάς ταξιδεύουμε στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο!
Origami, κόμικ σε παπούτσια, και πολλά πολλά ζώα!
Ένα τριήμερο γεμάτο δραστηριότητες περιμένει μικρούς και μεγάλους στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο.
Την Παρασκευή 1 Μαΐου από τις 11:00-15:00, μέσα από το TOMS Animal Initiative, η ΤΟΜS σε συνεργασία με το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο ενώνουν τις δυνάμεις τους για την προστασία των ρινόκερων. Είναι γεγονός πως στη Νότια Αφρική μεταξύ του 1994 και του 2014 υπήρξε αύξηση περισσότερο από 9.300% σε λαθροθηρία του ρινόκερου. (πηγή:WWF). Έτσι λοιπόν, Το ένα και μοναδικό alpargata, γίνεται καμβάς για καλό σκοπό, όπου οι πιο ταλαντούχοι κομίστες από την Comicdom θα ζωγραφίζουν live επάνω του.
Δίπλα, κι άλλοι δυο καμβάδες ειδικά διαμορφωμένοι για να τους επιμεληθούν παιδιά!
Style Your Sole! Την ίδια μέρα, σχεδίασε το δικό σου TOMS με την βοήθεια των καλλιτεχνών και απέκτησε ένα μοναδικό customized σχέδιο.

Η TOMS είναι περήφανος συνεργάτης της WWF στον αγώνα για την διάσωση των ειδών υπό εξαφάνιση, σε παγκόσμιο επίπεδο. Η WWF αγωνίζεται για την προστασία συγκεκριμένα των ρινόκερων, τα τελευταία 50 χρόνια. Γι αυτό και τα έσοδα του event θα διατεθούν στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο για την φροντίδα των ρινόκερων.

C:\Users\Caroline\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\logo2.png
Την Κυριακή 3 Μάϊου 2015, από τις 12:00-15:00, "πιάνουμε" το Μάη δημιουργώντας λουλούδια origami!
Η Μυρτώ Δημητρίου, κοινωνική ανθρωπολόγος, instructor origami, κάτοχος 2 Ρεκόρ Γκίνες, θα σας περιμένει στο ειδικά διαμορφωμένο εργαστήριό της. Τα παιδιά και οι συνοδοί τους θα έχουν την ευκαιρία να ξεδιπλώσουν τα μυστικά της ιαπωνικής εικαστικής τέχνης της χαρτοδιπλωτικής origami! Ντυμένη με το παραδοσιακό κιμονό θα υποδέχεται τους επισκέπτες οι οποίοι θα δημιουργούν μοναδικά λουλούδια από χαρτί τα οποία θα παίρνουν μαζί τους σαν αναμνηστικά δωράκια!
Σας περιμένουμε να διπλώσετε και εσείς τα πέταλα του λουλουδιού σας στο πιο ειδυλλιακό περιβάλλον της Αθήνας !
Παράλληλα και τις τρεις ημέρες θα έχετε την ευκαιρία να θαυμάσετε  περισσότερα από 2000 ζώα που φιλοξενούνται στο Πάρκο, να ενημερωθείτε για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν στην φύση και να παρακολουθήσετε ορισμένα από τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα.
 


28 Απριλίου 2015

Η Μικρόπολις επιστρέφει στις Ημέρες Γαστρονομίας





22, 23 & 24 Μαΐου 2015 - Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138)


Η Μικρόπολις, η μεγαλύτερη στην Ελλάδα, διοργάνωση για παιδιά και γονείς επιστρέφει με την πρότυπη γειτονιά της γεύσης και της διατροφής, αποκλειστικά στις Ημέρες Γαστρονομίας 2015. Ένα μοναδικό «οικοσύστημα» γευστικών ιστοριών, εμπειριών και δημιουργίας με παιδική αύρα φιλοξενείται, για πρώτη φορά φέτος, στην πρότυπη διοργάνωση για τον πολιτισμό της γεύσης.


Την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή, 22, 23 και 24 Μαΐου, τα πρωινά του Μουσείου Μπενάκη (Πειραιώς 138) πλημμυρίζουν από υπέροχες γεύσεις και θρεπτικές συνταγές. Συναρπαστικές αφηγήσεις, βιωματικά εργαστήρια, δια-δραστικά προγράμματα και μοναδικές εκδηλώσεις δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.


Από τις 10:00 το πρωί έως τις 13:30 το μεσημέρι, διάσημοι chefs, αναγνωρισμένοι φορείς και καλλιτεχνικές ομάδες θα μυήσουν και θα ταξιδέψουν τους μικρούς φίλους της Μικρόπολις, στο συναρπαστικό κόσμο της τροφής και της γεύσης. Παιδιά και γονείς θα εντρυφήσουν σε έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής, θα δοκιμάσουν, θα πειραματιστούν και φυσικά θα διασκεδάσουν.

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων, της πιο γευστικής και θρεπτικής μέχρι σήμερα Μικρόπολις, θα ανακοινωθεί τις ερχόμενες μέρες. Μείνετε συντονισμένοι: